• "Ivory Pearl" is the final work by the French master of noir fiction, Jean-Patrick Manchette. But this wide-reaching geopolitical thriller, blending action and adventure, was only known to readers in its unfinished form, as written by Manchette before his passing in 1995. Now, using his father's notes, Doug Headline has finally put together the full tale, alongside artist Max Cabanes. Together, they have brought Ivory Pearl to vivid life in a graphic novel not to be missed.

  • "Ivory Pearl" is the final work by the French master of noir fiction, Jean-Patrick Manchette. But this wide-reaching geopolitical thriller, blending action and adventure, was only known to readers in its unfinished form, as written by Manchette before his passing in 1995. Now, using his father's notes, Doug Headline has finally put together the full tale, alongside artist Max Cabanes. Together, they have brought Ivory Pearl to vivid life in a graphic novel not to be missed.

  • Meurtres en Alabama.

    Birmingham, Alabama, 1963. Le corps sans vie d'une fillette noire est retrouvé. La police s'en préoccupe de loin. Mais voilà que d'autres petites filles noires disparaissent...
    Bud Larkin, détective privé bougon, alcoolique et raciste, accepte d'enquêter pour le père de la première victime.
    Adela Cobb, femme de ménage noire, jeune veuve et mère de famille, s'interroge : " Les petites filles, ça disparaît pas comme ça... "
    Deux êtres que tout oppose. A priori.

    Sous des airs de polar américain, Alabama 1963 est avant tout une plongée captivante dans les États-Unis des années 1960, sur fond de ségrégation, de Ku Klux Klan et d'assassinat de Kennedy.
    Rentrée littéraire 2020

  • Correspondance rassemblée par Jean Guyon, Nicolas Le Flahec et Gilles Magniont. Préface de Richard Morgiève.
    Souvent reclus mais jamais indifférent, Jean-Patrick Manchette (1942-1995) cherche et trouve enfin dans sa correspondance la voie d'un renouvellement créatif ; dans une sorte d'art poétique en fragments, il cause, parfois avec humour et toujours avec énormément de soin, du style, du polar, de la traduction, de l'économie du livre, du cinéma, de l'art et de la marchandise... ; il s'entretient avec de grands auteurs - tels Pierre Siniac, Jean Echenoz, Robin Cook, ou les Américains qu'il aime et parfois traduit, de Donald Westlake à James Ellroy en passant par Ross Thomas - mais se montre aussi attentif et précis lorsqu'il s'agit de répondre à ses lecteurs, alors même qu'il refuse régulièrement (et parfois vertement !) contributions et invitations officielles. Ainsi, la correspondance laisse percevoir les voies singulières par où Manchette communiquait sa "fraternité contenue", en même temps qu'elle fait entendre les échos d'une époque, ses controverses politiques aussi bien que ses déflagrations violentes, des soubresauts du terrorisme aux premières émeutes de banlieue.

    Pour accompagner ces lettres, des notes permettent une rapide contextualisation biographique ou historique. Ou encore suggèrent un lien avec d'autres textes (critiques ou romanesques) de Manchette : activité d'écriture capitale à ses yeux, la Correspondance constitue en définitive un élément essentiel de son oeuvre, par quoi l'écrivain cherche et finit par trouver cette grande forme qu'il convoite.

    Jusqu'ici, n'ont été publiées, et de manière éparse, que quelques lettres de Jean-Patrick Manchette ; cet épais volume en rassemble plus de deux cents - dont un tiers traduites de l'anglais -, pour l'essentiel inédites. Elles couvrent les années 1977-95, du moment où Manchette commence à les archiver méthodiquement jusqu'à sa mort. Cette période, qui semblait coïncider avec un retrait progressif (plus de roman publié après La Position du tireur couché en 1981) est enfin rendue, grâce à ces lettres, dans tout son bouillonnement Elles sont le reflet de la vie littéraire et artistique des années 1970-80.

  • Deadly professional assassin Martin Terrier returns to Paris after his latest job determined to get out of the game. Ten years ago he made a promise to return to his childhood sweetheart in the south of France. But circumstances put Martin's attempted retirement on hold: a key target is flying in to Paris, and there is only one man fit for the task of eliminating him. As Martin flees southwards, desperate to return to the crushing mediocrity of life in a backwater town, he finds his former employers will stop at nothing to regain his services for one last job.



    Bursting with Gallic irony and visceral brutality, The Gunman (originally published in English as The Prone Gunman) is a shocking and sardonic masterpiece from the late, great master of the French crime novel, J-P Manchette.

  • KEEP YOUR TOWN CLEAN!



    Aimée Joubert is a drop-dead gorgeous femme fatale with a penchant for bloody murder. Ever on the lookout for opportunities for self-enrichment, she finds plenty to like as a newcomer to the detestable backwater town of Bléville: small-minded parochialism, self-interested parish politics, rampant corruption, dormant grudges, scandals just waiting to be uncovered - yes, there's a killing to be made here.



    So Aimée starts to wreak her stylish mayhem on Blévillie's despicable bourgeoisie. But just when she's ready to take them all to the cleaners, something snaps, and the master manipulator falls prey to her wayward passions.



    A legend of the genre, Jean-Patrick Manchette transformed the modern crime thriller into something slick, chic and riotously enjoyable. A tornado of redemptive murder and a gleeful satire of small-town life, Fatale is Manchette's bloodiest, funniest and most brilliantly cathartic thriller yet.

  • Late one night in Paris, travelling salesman Georges Gerfaut stops to help an injured motorist to hospital. Three days later, while Gerfaut is on holiday with his wife and daughters, he is attacked by two men. Quickly realising the duo?s murderous intent, but perplexed as to their motives, Gerfaut goes on the run, communicating with his family by telegram. Terrified, yet exhilarated by this release from his humdrum life, Gerfaut resolves to turn the tables and track down his pursuers. Jean-Patrick Manchette presents a clash between two opposing worlds: a conventional, middle-class existence cluttered by possessions and responsibilities, and a violent criminal underworld. In Georges Gerfaut we find an unlikely hero, an ordinary man thrust into extraordinary circumstances and forced to fight for his life. Three to Kill is another riveting slice of ?70s noir by a masterful stylist, ironist, and social critic.

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